Organizacja ślubu wymaga ogromnego wysiłku. Czasami bardzo trudno jest pogodzić przygotowania z pracą czy innymi obowiązkami. Niekiedy zdarza się tak, że wesele ma być organizowane w innym kraju. Nic dziwnego, że narzeczeni są tym wszystkim bardzo zmęczeni i zamiast cieszyć się zbliżającym się ślubem łapią się na tym, że zaczynają się coraz bardziej stresować. W takich chwilach z pomocą przychodzi wedding planner. Kim jest ta tajemnicza osoba i czy warto z nią współpracować? Odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zatrudniania wedding plannerów.

Kim jest wedding planner?

Wedding planner to po prostu profesjonalny konsultant pomagający w organizacji ślubów. Choć zawód organizatora wesel to w Polsce nowość, na zachodzie korzystanie z takich usług cieszy się ogromną popularnością. Konsultant ślubny jest pracownikiem zatrudnionym w agencji ślubnej i przydzielanym do konkretnego zlecenia. Aby zostać wedding plannerem niezbędne jest posiadanie określonych umiejętności interpersonalnych: przede wszystkim cierpliwości, uważnego słuchania, kreatywności, dobrej organizacji czasu, łatwości nawiązywania kontaktów, opanowania i odporności na stres. Chociaż część konsultantów ślubnych bazuje wyłącznie na własnym doświadczeniu, można wziąć także udział w specjalistycznym kursie przygotowującym do tego zawodu. Kursów profesjonalnej organizacji ślubów pojawia się obecnie coraz więcej, ponieważ taka praca wiąże się nie tylko z wysokimi zarobkami, lecz także możliwością realizacji wielu oryginalnych projektów.

Czym zajmuje się wedding planner?

Mówiąc najprościej, zadaniem konsultanta ślubnego jest pomoc Parze Młodej w organizacji ceremonii ślubnej i przyjęcia weselnego. Do zadań wedding plannera należy przede wszystkim znajdowanie podwykonawców i ustalanie najkorzystniejszych warunków umowy. Konsultant ślubny znajdzie dla nas idealną salę, dostosuje menu do naszych oczekiwań, pomoże w wyborze zespołu lub DJ-a, zajmie się rozesłaniem zaproszeń oraz załatwi wszystkie niezbędne formalności. Wedding planner zajmie się także zorganizowaniem transportu i noclegu dla gości.

Dlaczego warto zatrudnić wedding plannera?

Korzystanie z usług wedding plannera niesie ze sobą cały szereg korzyści. Przede wszystkim warto wspomnieć o ogromnej wygodzie dla narzeczonych. Para konsultuje z wedding plannerem budżet oraz dokładnie omawia wszystkie swoje oczekiwania. Resztą zajmuje się sam konsultant. Zatrudniając wedding plannera jesteśmy o wiele mniej obciążeni stresem związanym z przygotowaniami, dzięki czemu możemy skupić się na tym, co dla nas najważniejsze: czyli dobrym przeżyciu czasu narzeczeństwa. Osoba zawodowo zajmująca się organizowaniem ślubów posiada w tym doświadczenie, co również działa na jej korzyść.

Jak zatrudnić wedding plannera?

Aby skorzystać z usług konsultanta ślubnego należy w pierwszej kolejności zgłosić się do agencji ślubnej. Następnie agencja wyznacza osobę, która będzie zajmowała się naszymi przygotowaniami. Wszystkie niejasności i pojawiające się wątpliwości należy od tej pory konsultować z naszym wedding plannerem.